Suomalaisen henkilötunnuksen ilmoittaminen

Suomalaisen henkilötunnuksen ilmoittaminen

Digi- ja väestötietovirasto (DVV) ylläpitää Suomen väestötietojärjestelmää ja myöntää suomalaisen henkilötunnuksen. Lupa- ja valvontavirasto suosittelee hakemaan suomalaista henkilötunnusta heti, kun se on mahdollista.

Henkilötunnusta käytetään yksilöimään ihmisiä eri viranomaisten rekistereissä. Suomalaista henkilötunnusta käytetään myös sosiaali- ja terveydenhuollon ammattihenkilöiden keskusrekistereissä, joita Lupa- ja valvontavirasto ylläpitää.

Työskentelyn aloittamiseen tarvitaan yleensä ammattikortti. Ammattikortin saamiseen vaaditaan suomalainen henkilötunnus ja voimassa oleva ammattioikeus joko Terhikki- tai Suosikki-rekisterissä. Ammattikorttien myöntämisestä huolehtii Digi- ja väestötietovirasto (DVV).

Kun olet saanut suomalaisen henkilötunnuksen, ilmoita henkilötunnuksesi Lupa- ja valvontavirastolle.

Täytä ja lähetä ilmoitus liitteineen Lupa- ja valvontaviraston palvelussa (linkki turvalomakkeeseen).  

Tai lähetä täytetty ilmoitus liitteineen sähköpostilla osoitteeseen: kirjaamo(at)lvv.fi.

Huomaathan, että sähköpostia ei suositella salassa pidettävien tietojen lähettämiseen. Voit lähettää turvapostia Lupa- ja valvontaviraston turvaviestipalvelun kautta.

Tai lähetä täytetty ilmoitus liitteineen postilla osoitteeseen:
Lupa- ja valvontavirasto
PL 20 
13035 LVV  

Sote-ammattioikeudet yhteystiedot 1 EU/ETA ulkopuolella koulutetuille

Yhteystiedot

Sähköposti: [email protected] 
Puhelin: 0295 256  932 (maanantai-perjantai kello 9-15)