Navigointivalikko
Murupolku
Suomalaisen henkilötunnuksen ilmoittaminen
Suomalaisen henkilötunnuksen ilmoittaminen
Digi- ja väestötietovirasto (DVV) ylläpitää Suomen väestötietojärjestelmää ja myöntää suomalaisen henkilötunnuksen. Lupa- ja valvontavirasto suosittelee hakemaan suomalaista henkilötunnusta heti, kun se on mahdollista.
Henkilötunnusta käytetään yksilöimään ihmisiä eri viranomaisten rekistereissä. Suomalaista henkilötunnusta käytetään myös sosiaali- ja terveydenhuollon ammattihenkilöiden keskusrekistereissä, joita Lupa- ja valvontavirasto ylläpitää.
Työskentelyn aloittamiseen tarvitaan yleensä ammattikortti. Ammattikortin saamiseen vaaditaan suomalainen henkilötunnus ja voimassa oleva ammattioikeus joko Terhikki- tai Suosikki-rekisterissä. Ammattikorttien myöntämisestä huolehtii Digi- ja väestötietovirasto (DVV).
Kun olet saanut suomalaisen henkilötunnuksen, ilmoita henkilötunnuksesi Lupa- ja valvontavirastolle.
Täytä ja lähetä ilmoitus liitteineen Lupa- ja valvontaviraston palvelussa (linkki turvalomakkeeseen).
Tai lähetä täytetty ilmoitus liitteineen sähköpostilla osoitteeseen: kirjaamo(at)lvv.fi.
Huomaathan, että sähköpostia ei suositella salassa pidettävien tietojen lähettämiseen. Voit lähettää turvapostia Lupa- ja valvontaviraston turvaviestipalvelun kautta.
Tai lähetä täytetty ilmoitus liitteineen postilla osoitteeseen:
Lupa- ja valvontavirasto
PL 20
13035 LVV
Suomalaisen henkilötunnuksen ilmoittaminen Katso myös
Sote-ammattioikeudet yhteystiedot 1 EU/ETA ulkopuolella koulutetuille
Yhteystiedot
Sähköposti: [email protected]
Puhelin: 0295 256 932 (maanantai-perjantai kello 9-15)